Fandom

LyricWiki

Eminem:Marshall Mathers Lyrics

1,869,820pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share

Ad blocker interference detected!


Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers

Wikia is not accessible if you’ve made further modifications. Remove the custom ad blocker rule(s) and the page will load as expected.

StarIconBronze
CertIcon
LangIcon
Marshall Mathers

This song is by Eminem and appears on the album The Marshall Mathers LP (2000).

Original video
Spoken:
You know I just don't get it: last year I was nobody, this year I'm sellin' records. Now everybody wants to come around like I owe 'em somethin'! What the fuck you want from me, ten million dollars? Get the fuck out of here!

You see I'm just Marshall Mathers (Marshall Mathers)
I'm just a regular guy, I don't know why all the fuss about me (fuss about me)
Nobody ever gave a fuck before, all they did was doubt me (did was doubt me)
Now everybody wanna run they mouth and try to take shots at me (take shots at me)

Yo, you might see me joggin', you might see me walkin'
You might see me walkin' a dead rottweiler dog
With it's head chopped off in the park with a spiked collar
Hollerin' at him 'cause the son of a bitch won't quit barkin'
Or leanin' out a window holdin' a cocked shotgun
Drivin' up the block in the car they shot 'Pac in
Lookin' for Big's killers
Dressed in ridiculous
Blue and red like I don't see what the big deal is
Double barrel twelve gauge bigger than Chris Wallace
Pissed off, 'cause Biggie and 'Pac just missed all this
Watchin' all these cheap imitations get rich off 'em
And get dollars that shoulda been theirs like they switched wallets
And amidst all this Crist' poppin' and wristwatches
I had to sit back and just watch and just get nauseous
And walk around with an empty bottle of Remi Martin
Startin' shit like some 26-year-old skinny Cartman ("Goddammit!")
I'm anti-Backstreet and Ricky Martin
With instinct to kill *NSYNC, don't get me started
These fuckin' brats can't sing and Britney's garbage:
What's this bitch retarded? Gimme back my sixteen dollars!
All I see is sissies in magazines smilin'!
Whatever happened to whylin' out and bein' violent?
Whatever happened to catchin' a good-ol' fashioned passionate ass-whoopin'
And gettin' your shoes coat and your hat tooken?

sung:
New Kids On The Block sucked a lot of dick
Boy and girl groups make me sick
And I can't wait till I catch all you faggots in public
I'ma love it (ha, ha, ha)

Vanilla Ice don't like me (uh-uh)
Said some shit in Vibe to spite me (yup)
Then went and dyed his hair just like me (he-he)
A bunch of little kids wanna swear just like me
And run around screamin' "I don't care, just bite me" (nah, nah)
I think I was put here to annoy the world
And destroy your little 4-year-old boy or girl
Plus I was put here to put fear
in faggots who spray Faygo root beer
And call themselves clowns 'cause they look queer
Faggy2Dope and Silent Gay
Claimin Detroit, when y'all live twenty miles away (Fucking punks!)
I'm not a wrestler, I'll knock you fuckin' faggots the fuck out
Ask 'em about the club they was at when they snuck out
After they ducked out the back when they saw us and bugged out (Aah!)
Ducked down and got paintballs shot at they truck (blaow)
Look at y'all runnin' your mouth again
When you ain't seen a fuckin' mile road south of 10
And I don't need help from D12
To beat up two females
In make-up, who may try to scratch me with Lee Nails
"Slim Anus"? You damn right, Slim Anus:
I don't get fucked in mine like you two little flamin' faggots!

'Cause I'm, just Marshall Mathers (Marshall Mathers)
I'm not a wrestler guy, I'll knock you out if you talk about me (you talk about me)
Come and see me on the streets alone if you assholes doubt me (assholes doubt me)
And if you wanna run your mouth then come take your best shot at me (your best shot at me)

Is it because you love me that y'all expect so much of me?
You little groupie bitch, get off me, go fuck Puffy!
Now because of this blond mop that's on top
And this fucked up head that I've got, I've gone pop? (pop)
The underground just spunned around and did a 360
Now these kids diss me and act like some big sissies:
"Oh, he just did some shit with Missy,
So now he thinks he's too big to do some shit with MC Get Bizzy"
My fuckin' bitch mom's suin' for ten million;
She must want a dollar for every pill I've been stealin'!
Shit, where the fuck you think I picked up the habit?
All I had to do was go in her room and lift up her mattress!
Which is it bitch, Mrs. Briggs or Ms. Mathers?
It doesn't matter, your attorney Fred Gibson's a faggot:
Talkin' about I fabricated my past;
He's just aggravated I won't ejaculate in his ass! (Uhh)
So tell me, what the hell is a fella to do?
For every million I make, another relative sues
Family fightin' and fussin' over who wants to invite me to supper
All of a sudden I got 90-some cousins (Hey it's me)
A half-brother and sister who never seen me
Or even bothered to call me until they saw me on TV
Now everybody's so happy and proud,
I'm finally allowed
To step foot in my girlfriend's house! (Hey)
And then to top it off, I walked to the newsstand
To buy this cheap-ass little magazine with a food stamp
Skipped to the last page, flipped right fast
And what do I see? A picture of my big white ass
Okay, let me give you motherfuckers some help!
Uhh, here - "XXL, XXL!"
Now your magazine shouldn't have so much trouble to sell!
Ahh, fuck it, I'll even buy a couple myself!

You see I'm, just Marshall Mathers (Marshall Mathers)
I'm just a regular guy, I don't know why all the fuss about me (fuss about me)
Nobody ever gave a fuck before, all they did was doubt me (did was doubt me)
Now everybody wanna run they mouth and try to take shots at me (take shots at me)

Because I'm, just Marshall Mathers (Marshall Mathers)
I'm just a regular guy, I don't know why all the fuss about me (fuss about me)
Nobody ever gave a fuck before, all they did was doubt me (did was doubt me)
Now everybody wanna run they mouth and try to take shots at me (take shots at me)

Written by:

Jeff Bass/ Marky Bass / Marshall Mathers

Also on Fandom

Random Wiki